cinenden & stessa naar Great Smoky Mountains & Nashville 2017

Onze laaste dag in Nashville

Onze laatste dag in Nashville; eruit halen wat erin zit. Daarom hebben we de teams vandaag opgesplitst. Team Stessa heeft het plan opgevat op nog wat laatste inkopen te doen in het shopping walhalla “ Opry Mills”, vast op het plan stond in ieder geval Victoria Secrets en een nieuwe rugzak. Team Cinenden gaat nog even neuzen in de wijk waar Dolly Parton woont. Daar zijn wat leuke winkeltjes, straatjes en huizen. Afgesproken om elkaar bij Opry Mills te treffen, de walkie talkies gaan mee, dus dan kunnen we elkaar daar vinden. Hier het verslag van team Cinenden; aangekomen in de wijk hebben we eerst even bij een muziek winkel (Corner Music) geneusd; allerhande gitaren, banjo’s, ukelele’s, piano’s en keyboards, wat een snoepwinkel voor muziekliefhebbers. Een stukje verder stond zowaar een hele rij mensen voor een steeg te wachten. Nieuwsgierig als wij zijn, zijn we even gaan kijken. Het bleek een muurschildering “I believe in Nashville” te zijn waar men op de kiek wilde en stonden keurig netjes op hun beurt te wachten. Nou we zijn er toch, dus aangesloten in de rij. De winkel naast deze steeg is van Reese Witherspoon; een kleding winkel met een hoog tut-gehalte, maar leuk om eens te zien. De aandacht werd al snel afgeleid door een oranje bord iets verder in de straat met de opdruk “Jeni’s”, hier zit Jeni’s splendid ice creams. En dit zou volgens internet een erg lekker ijstentje zijn; ik zeg doen! Na wat ijs getest te hebben hebben we uiteindelijk onze keuze kunnen maken…..mmmmmm…..ice cream heaven…..Om dit er toch weer een beetje af te lopen zijn we de straat verder afgelopen naar no 2401 waar Dolly woont, de tourbus stond in de tuin. Veel zicht is er niet, maar wel leuk te zien dat ze in een gewone woonwijk woont. Tijd om naar de Grand Ole Opry te gaan; Dennis is op zoek naar een speciale cd van Darius Rucker en hoopt hem hier te vinden. Maar helaas ook hier niet aanwezig, dan maar naar Opry Mills ernaast. Team Stessa was snel gevonden en waren geslaagd voor hun missie. Op naar Broadway voor een laatste bezoek aan de Honky Tonk bars. In Tequila Cowboy was de band “Stephen Salyers” aan het spelen, wow wat een geluid. Sanne was gelijk aan het dansen en hevig verliefd op de zangeres van de band (roze haar, dat is mooi….ahum). Er werd druk naar elkaar gezwaaid, zo schattig. Omdat het eten hier niet top is, hebben we bedacht om het avondeten weer in BB Kings blues club te doen, de ribbetjes zijn hier zo goed. Hier was de Carl Stewart band aan het optreden, zo lekker!!! Deze mensen hebben echt een gave. Ook hier was Sanne niet van de dansvloer weg te slaan, helemaal gek op muziek. Toen het inmiddels al lang kinderbedtijd was, is team Stessa huiswaarts gegaan en is het team Cinenden nog even blijven hangen. The B.B. King’s Blues Club All-Star Band heeft verder gespeeld, waaronder “Purple Rain” waar je kippenvel van kreeg. Uiterst voldaan zijn we wat later ook huiswaarts gekeerd.

Edwin

Welke cd zoek je?