cinenden & stessa naar Great Smoky Mountains & Nashville 2017

Reisdag en dag in Atlanta

10-03-2017

Vandaag is het zover…de vakantie is aangebroken !!!!

Ik ben vanmorgen om 08:30 naar Schiedam gereden en ben eerst bij m’n vader nog een bak koffie gaan drinken. Hierna Jan en Carla opgehaald omdat zij deze keer ook weer op ons huis en katten komen passen. Kort nadat we terug waren in Berkel stonden Stefan, Esther en Sanne al voor de deur. Na een kopje koffie te hebben genuttigd ben ik met Stefan en buur een busje gaan halen op mijn werk om hiermee met z’n allen naar Antwerpen te rijden.

De autorit naar Antwerpen verliep vlot en voordat we het wisten zaten we in de Thalys richting Schiphol. Eenmaal op Schiphol aangekomen konden we direct inchecken en door naar de gate. Alles verliep heel soepel en zo zaten we ook snel in het vliegtuig welke ons in zo’n 8 en een half uur naar Atlanta bracht. Ook de douaneformaliteiten gingen zeer soepel en zo konden we snel de transitbus naar de huurauto’s nemen. Dit was best nog een stukje rijden over dit enorme vliegveld. Atlanta is immers het vliegveld met de meeste vliegbewegingen in Amerika. Steef en ik hadden allebei bij Alamo een full-size car gereserveerd. In de parkeergarage werd ons gezegd dat we in deze serie zelf een auto konden uitzoeken. In eerste instantie hadden we allebei een witte Nissan Altima uitgezocht… toen Cin en ik stonden te wachten tot Stefan het kinderzitje voor Sanne had geïnstalleerd attendeerde Cindy mij op een mooi Dodge Charger die daar eenzaam naar mij stond te lonken…;-) een kleine schok van opwindingen schoot door mijn lijf en heb toen snel die lelijke japanner omgeruild voor deze Amerikaanse krachtpatser… ik zeg : “ Cindy…. bedankt voor je oplettendheid !!!”

Een korte rit van zo’n 5 minuten bracht ons bij ons motel waar we, na nog een kleine maaltijd genuttigd te hebben in The Waffle House, moe maar voldaan ons mandje zijn ingedoken.

Zaterdag 11 maart

Na een redelijke nachtrust hebben we ontbeten in ons hotel. Tijdens het ontbijt hebben we de plannen voor vandaag doorgenomen… het wordt een bezoek aan het Georgia Aquarium gevolgd door The World of Coca Cola.

Het Georgia aquarium is het grootste aquarium ter wereld en is echt prachtig met een enorme verscheidenheid aan van alles dat er onder water leeft. Van kleine Nemo visjes, allerlei soorten kwallen, ottertjes tot beluga walvissen en walvishaaien. Sanne heeft haar ogen uitgekeken en vond het ene nog leuker dan het andere. Ze heeft zelfs zeesterren geaaid !!!

Na deze belevenis zijn we naar The World of Coca Cola gegaan. Dit is een soort museum waar je van alles komt te weten over het ontstaan van dit wereld beroemde merk. Een van de hoogtepunten, volgens Sanne, was dat je met de Cola ijsbeer op de foto kon. Zoals gebruikelijk in Amerika stond een ieder keurig in de rij te wachten op zijn of haar beurt om een foto met deze ijsbeer te maken. Sanne dacht daar anders over een rende direct naar de ijsbeer en had geen oog voor de familie die daar leuk stond te poseren voor een mooie foto... Een ander hoogtepunt was dat je alle soorten en merken frisdrank van Coca Cola van over de hele wereld kan proeven. Groen cola, blauwe, oranje en rode… leuk, maar als je weet dat wij normaliter nog geen fles frisdrank per jaar drinken thuis, heb ik vandaag voor 5 jaar aan frisdrank gedronken.

Als afsluiter van deze eerste dag zijn we met z’n allen in een heerlijk BBQ restaurant (Twin Smokers BBQ) gaan eten. Brisket, St.Louis cut ribs met coalslaw en Mac ’n cheese… een feestje !!

Wij hebben nog wel wat last van het tijdsverschil en zijn erg moe… dus hierna snel terug naar het hotel… nog even de ontknoping van wie is de mol kijken en dan heerlijk gaan tukken. Morgen gaan we zo’n 450km rijden richting de great smoky mountains waar we een week lang een huis hebben gehuurd.

Welterusten en tot de volgende…

Cinenden en Stessa

Tessa

Jullie hebben het nu al super. Ik ben zo jaloers... Wil ook weer. Ga erg genieten!!!!